Казах ли ти за гласа ти…

– Толкова ли беше трудно?

Не. Не толкова. Повече. И не просто трудно, а преобръщащо. И нередно. И… И не трябаше да се случва. И имам хиляди причини за това. От идиотски до не чак толкова идиотски. Ето някои:

1. Защото гласът ми е ужасен. И не, не ми казвай, че не е вярно, защото не съм глух. А как звучи в сравнение с твоя глас, не искам и да си помислям.
2. Защото въобще не мога да говоря по телефона или наживо, въобще не успявам да кажа това, което искам, само си мрънкам под носа и не ми се разбира какво казвам. А за сърцето ми, което беше на границата да ескплоадира, докато говорехме, въобще не искам да пиша.
3. Защото казах ли, че гласа ти е страхотен и от снощи насам почти не е имало нищо друго, за което да мисля? Отнасям се през минута и си преповтарям разговора ни на ум.
4. Защото е въпрос на време Водолея да разбере. Той ме познава достатъчно добре, а снощния разговор е от типа неща, които ужасно много ми влияят. И няма как да не ми проличи. Дори вече ми е проличало, от сутринта бях попитан поне десет пъти „Какво има?“.
5. Защото лъжа Водолея. Заслужаващ или не, аз изрично съм му обещал да не правя именно такива неща. Какъв ме прави това, че не мога да спазя елементарно обещание към човека, когото обичам? И трябва ли понеже той не заслужава, аз да се превръщам в човек, чиято дума не струва нищо?
6. Защото… Защото си повече от прекрасен и откакто си пишем, се чувствам по друг начин, и ми е по-спокойно, по-усмихнато и е нещо безценно за мен. Сега това ще спре да е точно така. Ти спираш да бъдеш само виртуален, докосвам се до теб малко по-реално и новите ми чувства от последно време ескалират до някаква еуфория, която ме кара  да искам повече, да се вписвам в сценарии, да си представям много по-истински неща и това е всичко друго, но не и спокойно за мен, от снощи стомаха ми е сввит на топка постоянно.
7. Защото дори в момента съм така превъзбуден, че и тук не мога да кажа точно, каквото искам.
8. Защото никой път, когато съм си позволил нещата да излязат от виртуалното, не  е приключвало добре и усещанията не са се запазвали. Винаги някой остава огорчен, разочарован и с неприятен вкус от цялата история. А толкова много не искам ти да усещаш такива неща спрямо мен…
9. Защото нищо повече няма да се случи. А ние вече много искаме да се случи. Знам, че никога няма да ме разбереш, но аз съм избрал начина си на живот и човека, с който искам да бъда. Бил съм неведъж на крачка от друг човек, от друг живот, но никога не отивам там. И колкото повече години се трупат от връзката ми с Водолея, толкова по-абсурдно е това да се случи. Защото аз познавам себе си и знам с кой и как трябва да съм, за да чувствам всичко по начина, който ме устройва. Не мога, а и не искам да натрисам състоянията и отклоненията си на някой друг. Първо, че не го заслужаваш, второ – каквото и да си мислиш, няма да го разбереш така, както Водолея. И затова нищо повече няма да се случи. Което ще ме кара хиляди пъти да си преповтарям гласа ти в ума си и да го обръщам на рев всеки път, когато няма никой около мен. И заради което много дълго време ще ми засяда нещо в гърлото, когато се запозная с някой, който се казва като теб. И заради което ще се завирам всеки път в банята да подсмърчам, като се сетя, че съм те изгубил. Защото аз ще те изгубя, и то скоро. Знам го. Няма да ме изтърпиш още дълго време такъв полуреален. Дано поне да стане преди да ти се наложи и ти да го преживяваш по някакъв начин.

Не помня какви причини мислех, преди да започна да пиша, като че ли бяха по други или поне звучаха по друг начин. Но концентрацията ми стига до тук, а и съм твърде зает през минута да си припомням как казваш „Толкова ли беше трудно?“.

06.04.2013г.
Ив

Вашият коментар

