Какво значат халките?

Нося я от пет години. Халката. Не я свалям или много рядко. Той в повечето случаи си я носи на синджирче на врата. Моята си е на пръста. Безименния пръст, на лявата ръка. И всеки път, когато я погледна знам кой съм и се чувствам на мястото си. Знам, че е символична и няма никаква стойност за друг, освен за мен и Водолея. Но за мен е символ на целия ми свят и показва най-съществената част от живота ми. Отдавна вече не ми пука кой ще разбере за мен или не, затова понякога, когато непознат я погледне и ме попита дали съм женен, казвам „да“. Защото аз съм. Може да не съм се подписал никъде, в някакъв официален документ, но ние сме семейство повече, отколкото много, които са се подписали. Живея с него от шест години и половина, знам всичко за него, той знае всичко за мен, често си предусещаме реакциите, настроенията. Никой няма по-близък човек от другия. Това не е ли семейство?
И звучи красиво горенаписаното. Но няма да залъгвам никого за красотата в нашето семейство. Която често се изпарява. Както може би е и в други, подписани семейства. Когато видя, че е сложил халката на пръстта си, стомаха ми се свива. От радост. Тогава знам, че тези халки значат нещо и за него, и не са просто опит да угоди на моя прищявка. Особено, когато я слага на място, където е сред други хора. Днес я сложи. В деня наБъдни вечер. Реших, че за празника е имал време да помисли и за нас, не само за работа и проблеми, и си е спомнил колко ме обича. Качихме се в колата, аз се бях омагьосал да гледам как халката блести на пръста му и да си мисля как това и в неговия, и в моя ум значи, че му принадлежа.
Принадлежа му. Улисан да гледам в халката на пръста му, не забелязах веднага къде отиваме. Гората. Някъде навътре. Където не идват хора. В ден, в който не работя и той не работи, и се предполага, че всички са си вкъщи и никой няма да тръгне из гората. За да осъществим една отдавнашна негова идея за секс там. Нищо, че на мен не ми е до това в момента. Или точно защото не ми е до това. Не го интересуват никакви мои доводи, оправдания и молби. Той е решил и това е. Защото халката на пръста му днес не значи „обичам те и искам целия свят да знае, че си с мен“, халката му днес значи „ти си мой и мога да правя, каквото си поискам с теб“. А моята винаги значи едно и също, вкъщи и пред други хора, денем или нощем, когато той я вижда или не. Винаги значи, че го обичам и съм готов да направя всичко за него. И го правя.
Оказа се, че обещанието да прекараме вечерта заедно, само двамата, без телефони и компютри, е било обещание да правим цяла вечер секс. Такъв, какъвто на него му харесва. И понеже напоследък той е напрегнат, нервен, изтормозен, получава това, което иска. Щеше да го получи дори да не беше напрегнат, нервен и изтормозен. Защото аз това правя – давам му дори, каквото не искам да му дам. И защото той това прави – взима от мен, каквото не съм мислел, че може да се вземе.

Обичам го. Дори сега. След цял ден и цяла нощ, в които не се съобрази с мен за една секунда. След които той спи доволен, а аз се опитвам да вляза в кондиция, защото днес ще се видя с майка ми и трябва да я убеждавам за хиляден път, колко страхотно се чувствам във моята връзка с Водолея. И ще го обичам дори и тогава, когато повтарям като идиот колко ми е добре с него, а на ум си припомням всяко нежелано движение и усещане от тази изминалата нощ.

Обичам го и съм готов да направя всичко за него. И затова не свалям никога халката си. А когато преди малко той се събуди и още с халка на пръста дойде над мен, наведе се, хвана ми главата с ръце, целуна ме усмихнато и ми каза „Весела Коледа“, забравих за секунди, защо той сложи халката си вчера.

25.12.2013г.
Ив

Вашият коментар

