Съмнения

Винаги съм казвал колко ужасно е да ти нямат доверие. Защото съм го изпитал на гърба си многократно през последните години. Не че не съм си го заслужил, всъщност сериозно съм допринесъл за това да не ми се вярва. Но дори да осъзнаваш вината си, това не го прави по-лесно, когато човека до теб изказва съмнение във всичко, което правиш и казваш, и навсякъде търси някаква скрита идея или заговор. И често след това излизаш виновен, без всъщност да си. Седем години съм бил винаги в тази позиция и съм се оплаквал колко е тежко.

Но не съм знаел, че може да е и по-зле. Защото може вместо на теб да не ти вярват, ти да спреш да вярваш на някого. И когато това е човека, който обичаш, най-близкия ти човек, човека, който знае всичко за теб – е, тогава вече е тежко. Да се питаш и да се чудиш всяка една дума, която ти казва, всяко едно чувство, което показва, реално ли е или не. Всъщност не всяка, но точно за едни такива важни неща, които ти се иска да приемаш безпрекословно. Обяснявам си постоянно как го обичам и той е всичко за мен, и му вярвам, защото знам, че и аз съм всичко з него. И след пет минути отново ме глождят едни чуденки, едни съмнения… Не става въпрос за изневери, майната му на това. А за поведение. Поведение, с което той донякъде ме кара да се чувствам виновен за периода, в който не бяхме заедно. Поведение, което никак не е типично за него. И или го играе много добре, или психичното му състояние хич не е добре. Не мога да ви опиша като какъв идиот се чувствам, че се съмнявам в него тогава, когато той може би има огромна нужда от моята помощ. Всъщност той получава моята помощ, преглъщам всякакви задни мисли и му давам всичко, което си мисля, че би могло да му помогне в случая. И после пак се съмнявам дали той не го прави именно заради това.

Не искам да слушам истории за счупени вази и как, колкото и да ги лепиш след това, не били така красиви. Нашата ваза и на сол е била, и пак си я събрахме после. Да, не е така красива, но ние си я харесваме. Единственото, което искам, е да му вярвам. Ако ще да е сляпо, ако ще да е наивно. Побърквам ме тези съмнения и анализи в главата ми. Предпочитам да обичам глупаво, отколкото да се съмнявам умно.

17.05.2014г.
Ив

4 thoughts on “Съмнения

  1. Нелепо е да коментирам искрените ти и драматични излеяния. Знам. Не му отива да ги определям колко са добри и колко талантливо са написани. Защото драматизма и истинността им, реалността и директността в тях ме съкрушава, за да стигна до каквито и да било определения. Може би, ако бяха художествена измислица, е тогава щях да ти наговоря всички най-прекрасни неща на света относно непринуденото ти майсторско перо. Но предвид, че това е твоя живот, как по дяволите да се възхищавам на написаното!? Но ще бъда откровен и колкото и неприлично и грубо от моя страна да бъде, ще кажа: възхищавам ти се! И много съжалявам че всички истории са по действителен случай 😦

    • Въпреки всичко ти благодаря, защото когаот съм писал, никога не съм си и помислял, че някой може да хареса нещата ми толкова много. И повярвай ми, всеки път, когато ми пишеш, че нещо ти е харесало, определено има положителен ефект върху мен. Благодаря ти отново, най-малкото защото ме четеш.

  2. Абсолютно се присъединявам към казаното от „редовен“. Тази сутрин попаднах случайно на един от разказите ти и не мога да спра да ги чета. Пишеш невероятно красиво, а за красотата на чувствата, за които разказваш просто нямам думи. Желая ти един по- красив свят с любимия ти човек и искрено се надявам да не изпитваш никога повече душевна болка (респективно физическа болка, която наранява и сърцето ти). Бих искала да имаш високо самочувствие, защото отвсякъде личи, че би било заслужено. Все още не съм разбрала дали Иън и Водолея са едно и също лице, но със сигурност ще продължа четенето и ще разбера. 🙂 Щастлива 2015 година, наситена само с положителни емоции!

    • Много ти благодаря за милия коментар, който, за съжаление, чак сега виждам. Надявам се, че времето, което си отделила, за да прочетеш писаниците ми, няма да е изгубено и по един или друг начин си се забавлявала. Иън и Водолея са различни хора, но еднаква зодия 🙂 . Единия е човека, който е реално около мен, другия е само виртуално, но е не по-малко значителен. Желая успешна 2015 и на теб! И благодаря отново за отделеното време да прочетеш и коментираш.

Вашият коментар

