Стари навици

Кафе из цялата кола. По таблото, по дрехите ни. Документите  над радиото хвърчат безразборно на задната седалка. Удари по волана, ритници по педалите. Не мърдам. Свел съм поглед надолу и го чакам да спре. За да разбера кога ще спре, за да видя ще прекрачи ли границата. Всъщност мърдам, вероятно треперя. Месеци. Месеци, в които всичко беше наред. И е напълно прав да е ядосан този път.   Но той все някога за нещо щеше да се ядоса, нямаше как да не се скараме никога повече. Но дори и да е прав, ми се иска да можеше да се научи да спре да реагира така.
Той спира за момент и поглежда към мен. Не искам да го правя, но е навик, инстинкт, който съм имал седем години и не мога да го спра изведнъж. Неволно се натискам повече към вратата и започвам с онези тихите сълзи, които няма как да скрия.
– Няма да те ударя, Ивайло! – крясъкът е придружен с нови удари по таблото, което ме разтреперва още повече. Той излиза от колата и започва да рита. По гумите, по вратите. А аз се мъча да си поема въздух. Знам, че се опитва, знам. Знам, че това е напредък. Знам, че преди половин година ударите щяха да са върху мен, не върху колата. Но не мога да спра да треперя.
Преди няколко дни, при спор, той се пресегна пред мен да си вземе цигарите. Тогава отново инстинктивно се дръпнах от ръката му. Той се разплака, заради реакцията ми. Заради това на какво ме е накарал да свикна.
Аз знам, че той се опитва, знам. Но не мога да науча себе си да не ме е страх от реакциите му. Не мога да се науча да очаквам положителни неща. Сърцето ми спира, при всяко замахване, при всяка мисъл, че този път вече ще ме удари.
Вярвам, че ме обича. Вярвам, че се опитва да се промени заради мен и никой друг. Но колко време ще отнеме на мен да се променя?

09.08.2014г.
Ив

Вашият коментар

